DALI Data Literacy Workshops

November 28, 2023

28 November 2023

Bergen Offentlige Bibliotek

Fantastiske data! Forstå dine digitale spor gjennom kort- og brettspill (Workshop 1)

Workshop 1: Bruk av analoge spill for å lære om våre digitale ‘spor’ i hverdagen (14:00 - 15:00)

Alt du gjør digitalt, og noe av det du gjør offline også, etterlater seg spor. I denne workshopen får du lære litt mer om våre digitale spor og om spillbasert læring. Vi prøvespiller et av spillene som er laget i europeiske prosjektet «Data Literacy for Citizenship» (DALI). Spillet er en del av en større verktøykasse for å bidra til grunnleggende forståelse av hva digitale data er (‘data litterasitet’) for unge voksne, voksne, og eldre samfunnsborgere. Workshopen er spesielt rettet mot lærere, formidlere, studenter og andre som er interessert i å øke digitale ferdigheter gjennom spillbasert læring.

Påmeldingsskjema (Begrenset plass. Lett servering).

Workshop 2: Lag et spill! (15.15 - 16:15)

Kort- og brettspill engasjerer oss, skaper ny kunnskap og gir oss nye perspektiv på verden. Kom på denne workshopen for å lære hvordan komme i gang med å lage et spill som engasjerer!

Workshop 3: Åpen spill-sesjon (16:30 - 18:30)

Alt du gjør digitalt, og noe av det du gjør offline også, etterlater seg spor. Utforsk og lær om disse verdifulle digitale ‘smulene’ gjennom spill! Kom og prøv våre kort- og brettspill som handler om de digitale dataene vi lager og bruker når vi er på nettet.

***

Workshop 1 arranges av  SLATE (UIB) . Workshop 2 og 3 arrangeres i samarbeid mellom SLATE (UIB) og Bergen Offentlige Bibliotek