Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) Universitetet i Oslo
De
neste tre årene går grunnskolen i Norge trolig fra en forsøksfase med
IKT, til en situasjon der alle elever har sin egen skjerm slik som i
videregående skole. Samtidig skal læremidler i alle fag gjennomarbeides
som en følge av Fagfornyelsen, der dybdelæring og kjerneelementene i
fagene er viktige elementer.
,
og som leder i en arbeidsgruppe for kvalitet i digitale læremidler i
matematikk, ser førsteamanuensis Øystein Gilje framover mot 2020-2021,
og vektlegger tre nivåer i grunnopplæringen for å forstå endringene.
der han underviser om blant annet læringsteorier, digitale medier og
IKT. Som forsker har han i femten år arbeidet med barn og unges
læringsprosesser, kreativitet og digital teknologi.
Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen. Bergen: Fagbokforlaget. 2017.
Learning Identities, Education and Community – Young Lives in the Cosmopolitan City. Cambridge: Cambridge University Press. (co-authored). 2016.
Øystein Gilje er på twitter – @ogilje