Akademisk lunsj med Anja Salzmann er fjorårets mest populære podcast

January 12, 2024

I 2023 holdt Anja Salzmann et lunjforedrag på Bergen Offentlige Bibliotek. Foredraget ble i tillegg spilt inn som podcast. Podcasten har tittel: Akademisk lunsj: Hva er digital kapitalisme? Podcastepisoden ble bibliotekets mest populære podcast i 2023!

Anja Salzmann. Foto: Thor Brødreskift.

Gratulerer så mye til Anja og alle involverte!

Podcasten kan du høre her.

Bibliotekets toppliste finner du her.

Episodebeskrivelse: Foredrag om digital økonomi og det som betegnes som digital kapitalisme. Anja Salzmann forteller om hvorfor man gjerne betegner data som den nye oljen i offentligheten og hva er egentlig digitale infrastrukturer? Hvem utvikler, styrer og eier disse og hvorfor er det så viktig å snakke om det? Hvorfor betegnes data som oksygen for kunstig intelligens? Hva åpner store datagevinster for og hvilke forretningsmodeller har etablert seg i det skjulte?

Akademisk lunsj er et samarbeid mellom Universitetsbiblioteket, Bergen Offentlige Bibliotek, HVL og NHH.

All News

‍Visiting Address: