AVT-prosjektet har utarbeidet et rammeverk for læringsanalyse. Formålet med rammeverket er å støtte tilpasset undervisning og anbefaling av relevante læringsressurser. Rammeverket består av:
AVT prosjektet har også gjort analyser på aktivitetsdata fra 2 leverandører, samt intervjuet 4 fra Oslo Kommune ved Utdanningsetaten, 12 lærere, og 12 fra leverandører. Prosjektet konkluderer med at:
Læringskomiteen under Standard Norge har bistått prosjektet med å utarbeide et statusdokument angående arbeid med format på aktivitetsdata.
AVT rapporter:
Hansen, C., Morlandstø, N., Jørgensen, B. & Bjønness, K. (2017). Projektet Dataporten for gunnopplæringen. KS FOU-prosjektet 174018, Læringsanalyse. SLATE Research Report 2017-1, Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Morlandstø, N.I., Hansen, C.J.S., Wasson, B., Bull, S. (2019). Aktivitetsdata for vurdering og tilpasning: Sluttrapport. SLATE Research Report 2019-1, Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE). ISBN: 978-82-994238-7-8
Wasson, B., Morlandstø, N.I. & Hansen, C.J.S. (2019). Sammendrag av SLATE Research Report 2019-1: Aktivitetsdata for vurdering og tilpasning (AVT), Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Wasson, B., Morlandstø, N.I. & Hansen, C.J.S. (2019). Summary of SLATE Research Report 2019-1: Activity Data for Assessment and Activity (AVT), Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Viktig linker:
Project Period:
June 2017 - May 2019
Project Period:
June 2017
May 2019
Funded By:
KS FoU-prosjekt 174018-Læringsanalyse
Project Leader:
Nina Morlanstø
Project Members:
SLATE: Cecilie Hansen, Barbara Wasson, Christoph Trattner; UDE: Brian Jørgensen, Ellef Fange Gjelstad, Frode Nygård, Kjersti Bjønness; KS: Ellen Karin Toft-Larsen, Hilde Ravnaas
Project Partners:
Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE) (project leader)
Oslo Kommune, Utdanningsetaten (project owner)
KS (project funder)