AVT2 bygger videre på AVT-prosjektet som utarbeidet et rammeverk for læringsanalyse og kunstig intelligens i skole. Formålet med rammeverket er å støtte tilpasset undervisning og anbefaling av relevante læringsressurser.
Formålet med AVT2:
Resultaltmål:
Arbeidet med Fagkart og Mitt fagkart bygger på den nye læreplanen LK20.
AVT rapporter:
Hansen, C., Morlandstø, N., Jørgensen, B. & Bjønness, K. (2017). Projektet Dataporten for gunnopplæringen. KS FOU-prosjektet 174018, Læringsanalyse. SLATE Research Report 2017-1, Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Morlandstø, N.I., Hansen, C.J.S., Wasson, B., Bull, S. (2019). Aktivitetsdata for vurdering og tilpasning: Sluttrapport. SLATE Research Report 2019-1, Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE). ISBN: 978-82-994238-7-8
Wasson, B., Morlandstø, N.I. & Hansen, C.J.S. (2019). Sammendrag av SLATE Research Report 2019-1: Aktivitetsdata for vurdering og tilpasning (AVT), Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Wasson, B., Morlandstø, N.I. & Hansen, C.J.S. (2019). Summary of SLATE Research Report 2019-1: Activity Data for Assessment and Activity (AVT), Bergen, Norway: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE).
Viktig linker:
Project Period:
okt.2019 - des.2022
Project Period:
October 2019
January 2022
Funded By:
KS FoU-prosjekt 174018-Læringsanalyse
Project Leader:
Barbara Wasson
Project Members:
SLATE: Malgorzata Cyndecka, Gleb Belokrys, Cecilie Hansen, Maria Ovchinnikova, Jeanette Samuelsen, Susan Bull, Barbara Wasson; UDE: Brian Jørgensen, Nicklas Holm (AVT2 prosjekt leder) KS: Lene Karin Wiberg
Project Partners: